top of page

בלוג

בלוג

הרשמה לבלוג

לקבלת מידע בנושאי בריאות וסדנאות

נא לרשום את כתובת המייל שלך

פרחי באך


השיטה פותחה על ידי ד"ר אדוארד באך (1886-1936), רופא והומאופת. בשנת 1930 יצא ד"ר באך לחקור תמציות פרחים בשטחים כפריים באנגליה. ד"ר באך האמין שלמצב הנפשי תפקיד חשוב בשמירת הבריאות הפיזית של האדם, ובתהליך החלמתו. ד"ר באך סיווג 38 מצבים נפשיים שונים וייצר מספר תמציות פרחים במטרה לעזור לאנשים במצבים אלו. באך טען, שתמציות פרחים המותאמות אישית למטופל תעזורנה בריפוי, לפי נטיית הנפש שלו או המצב העכשווי בו הוא נמצא.

לא נמצאו בעולם תרופות או כלים העושים את עבודת הנפש של האדם במקומו. ולכן מי שנעזר בפרחי באך חווה בדרך כלל שני דברים. האחד הקלת המצב הרגשי הקיים. לטענתו, התמציות עוזרות בהתמודדות עם מצבי לחץ, חרדה, פחד, דיכאון, כעס והימנעות, דאגות יתר, ערך עצמי נמוך, אשמה ובדידות. והשני אפשרות לבחור אחרת בצומת הדרכים הרגשית. מצב רגשי שהאדם חווה בו חוסר בחירה נפתח לצומת בעלת אפשרויות בחירה לחוות להרגיש ולפעול אחרת מההרגל שלו.

תמציות באך מופקות על ידי השריה או הרתחה של הצמחים במי מעיין. דילול החומר הפעיל ושמירת ערכו האנרגטי. תמציות הפרחים מעורבות באלכוהול לצורך שימור. לא נותר בתמצית פרחי באך המוכנה לשימוש חומר צמחי פעיל בכמות משמעותית , ולכן פרחי באך נחשבים בטוחים לשימוש . האדם בא לעולם שמח אוהב ופתוח רגשית. כל תמצית של ד"ר באך מכילה תדר אנרגטי, אותו האדם חווה, בכל פעם שהוא נוטל פרחי באך. התדר האנרגטי מזכיר לאדם, את התהליך הרגשי התקין אתו הגיע לעולם. וכך נוצרת לאדם אפשרות בחירה מחדש להרגיש ולהתנהג אחרת. תזכורת אחת לא מספיקה בדרך כלל ,ולכן פעמים בפרחי באך ניטלים ארבע יום ארבע טיפות,לאורך מספר שבועות לפחות, כדי ליצור שינוי משמעותי בתפישה הרגשית. כל תמצית מהדהדת לאדם מצב רגשי מסוים ובדרך כלל תמצית מוכנה לשימוש המטופל תכיל כמה תמציות מעורבות לפי התאמה אישית.

מטפלים שונים מאבחנים ומכינים תמציות למטופלים בגישות שונות אך כולם נשענות על המידע שד"ר באך חקר ומצא. כמטפל אני מכין תמציות למטופלים לפי התאמה אנרגתית של הצמחים למטופל. מצאתי שזו בדרך הנכונה עבורי לתת למטופלים את מיטב העזרה. פרחי באך, פעילים אנרגתית ברובד הרגשי של השדה האנרגטי בלבד.


bottom of page