top of page

בלוג

בלוג

הרשמה לבלוג

לקבלת מידע בנושאי בריאות וסדנאות

נא לרשום את כתובת המייל שלך

מהו טיפול ברפואה טבעית ? כיצד אני מטפל באנשים?


מכיוון שאין לי תחום "התמחות" ברפואה טבעית, אני זוכה לקבל מטופלים ממגוון הקשת האנושית. במחשבה שנייה יש לי תחום התמחות ספציפי - אנשים.

אנשים מגיעים לטי

פול מסיבות שונות ומגוונות, אולם ניתן לחלק את המגיעים למספר סוגים. מטופלים בעלי תסמינים גופניים מאובחנים ושאינם מאובחנים, בעלי קשיים רגשיים , אנשים בצמתי בחיים, מחפשי רוח ועוד

את שורש המורכבות והקושי האנושי ניתן לחלק למספר גורמים:

ברמה הגופנית - פסולת מרובה בגוף, הרגלי חיים לקויים ותוצאותיהם, חולשה וניוון של איברים, חסר באבות המזון ובוויטמינים ומינרלים וכו'.

ברמה הרגשית - טראומות וקשיים רגשיים מהעבר, התמודדויות בהווה, פחד מהעתיד, תחושות רגשיות מהלא מודע מסיבה לא ברורה, ואשמה כמובן.

ברמה השכלית - תפיסת חיים צרה ,עקשנית. דימיונות, עקרונות נוקשים שלא תואמים את האדם וסביבתו ועוד.

ברמת הרוח - האדם מחפש משמעות ומתקשה למוצאה. אין שימת לב לקיומו של חסר רוחני ולכן לא מספקים את הרובד הרוחני. כמו כן , לעתים חסר פרגון לעצמי לקבל את מי שאני נכון לעכשיו, מה שגורם לתקיעות בקבלת שפע רוחני.

כשמטופל מגיע לטיפול יש לו מגוון מורכבויות בכל אזורי חייו. כמטפלים טבעיים שאיפתנו לטפל בשורש ולהגיע לריפוי מלא. נברר עם המטופל את מציאות חייו ברבדים השונים.

ברמה הגופנית - נתשאל ונברר את הרגלי החיים של המטופל אכילה שינה פעילות וכו',נשמע את אורח חייו והיסטוריית התחלואה המשפחתית. בנוסף לכך נאסוף כל פרט מידע על תפקוד מערכות הגוף השונות ובריאותן.

ברמה הרגשית - נשאל את האדם על הרגשתו הכללית ומה בחיים מביא אותו כרגע לטיפול. מעבר לכך הדרך בה המטופל יתאר את חייו , ואירועים נוספים יועילו לנו להבנת נפשו פנימה. בנוסף לכך ניתן לאבחן את נפש האדם בעזרת התבוננות על גופו כפות רגליו יציבתו ועוד. ברמה השכלית - נזהה דפוסי חשיבה לא מאוזנים לדעתנו, המשפיעים על העשייה היומיומית. על מנת למגר או לשנות דפוסי חשיבה מנוונים.

ברמה הרוחנית - נזהה עם המטופל מהי רוח עבורו . מה חשיבותה ומה החיבור האישי של האדם לרוח.

אנסה לתאר את הטיפול השלם בכל רובדי האדם.

בפגישה הראשונה אבצע תשאול מקיף. בתשאול ננסה לברר עם האדם על מצבו הכללי ובמיוחד על הסיבה בגללה בא לטיפול. כמו כן נברר מהם הציפיות מהטיפול ומהמטפל. לאחר מכן שלב האבחון בו אאבחן את המטופל במגוון כלים: דרך כפות רגליים - אבחון רפלקסולוגי, דרך השדה האנרגטי - האבחון של שיטת ההילינג רחב ומקיף (ניתן לביצוע גם מרחוק). כפות ידיים- כירולוגיה. שפת גוף, מבנה גוף, צורת ההליכה, היציבה ועוד.

שלב הטיפול: - מתחלק למספר רבדים שונים המטופלים במקביל.

הגופנית - כשהידע בידי אשתמש בכלים הבאים:

להפחתת כאב -עיסוי, רפלקסולוגיה, דיקור ושמנים אתריים.

לבעיות עיכול ובעיות בדם - תזונה ותוספי מזון.

להרגלי חיים לקויים - המצלה לשינוי לדגמה: פעילות גופנית, הרגלי שינה וכו'

ברמה הרגשית - אשתמש בכלים הבאים:

הקשבה תוך נתינת מקום למטופל ללא שיפוט, שמנים אתריים ופרחי באך. כמו כן רפלקסולגיה ומגע יכולים לתת מענה רגשי והקלה נפשית. תרגילי נשימה יועילו מאוד.

כמו כן, אספר למטופל מה משקפות כפות רגליו ברמה הרגשית, ואציע לו עבודת נפש מתאימה. ברמה השכלית - נציע דרך חדשה להסתכל על דברים שקשים בחיים ,שיבה חיובית ככלי מהותי לתיקון. נלמד להשתמש במחשבה ככלי מאזן רגשית וגופנית .

ברמה הרוחנית - נחפש ביחד כלים רוחניים המתאימים למטופל ולדרכו בחיים.

לעיתים קרובות אני מפנה לתחומי אבחון וריפוי אחרים לדוגמה:

רופאים, פסיכולוגים, פיזיותרפיסטים, מעסים, נטורופתים, חוגים להעשרה, פעילות גופנית, ספרי העמקה ועוד .

בעיניי מטפל טוב מודע לכל הרבדים של האדם ללא התעלמות משום פרט.

חשוב לומר שמורכבות הטיפול והחתירה לריפוי בשורש, הם קריאה לעשות תהליך טיפולי משמעותי, ולא מפגש טיפולי בודד, להשגת תוצאה מיטבית.

מוזמנים לטיפול בשמחה.

bottom of page